Thursday, April 3, 2014

feeling so proud

Hari ni No 1 bawak balik laporan pencapaian sekolah agama dia. Dah masuk tahun 3 sekolah, dan biasanya dia antara 10 pelajar paling lemah dalam kelas... kali ni dapat nombor 9 daripada 38 orang.


Tak tau nak citer... rasa sangattttt bangga dengan usaha dia yang dari tak kenal huruf sampai dah boleh baca jawi dengan lancar. Cuma tulis je yang lemah sikit. Iqra' pun dia dah masuk Iqra' 3. Walaupun tak secemerlang pelajar lain, bagi aku, ibu, emak, dia sangat istimewa. Dan bila kejayaan yang disangka macam ni... adoilahhhh... speechless... :)

2 comments:

Rizziela said...

kita sebagai ibu..rasa sangat berbangga kan bila anak menunjukkan pencapai yg cemerlang walaupun tidak secemerlang anak orang lain

AzizMostafa said...

> ... boleh baca jawi dengan lancar. Cuma tulis je yang lemah sikit.
@ Ya! Jawi boleh dibaca dan ditulis tanpa titik.
http://www.emenang.com/community/index.php?/topic/54920-online-free-fill-jawi-missing-dot-contest/

Dibandingkan dengan Rumi, Tulisan Jawi lebih indah, lebih mudah @ lebih menarik.
Huruf Rumi = besar & kecil = (34) bentuk berdiri sendiri = 26 (A-Z) + 8 (a+b+c+d+e+g+h+q+r)
Huruf Jawi = Titik-titik + (19) bentuk sahaja yang manis @ tari-menari.
Tidak seperti Rumi, Jawi suka bercantum seperti yang ditunjukkan di dalam BungaBahasa.pdf.
http://www.macarabia.net/attachments/12995/

2. BM adalah bahasa fonetik, seperti Bahasa Arab, Cara terbaik adalah ditulis dan diSilangkata dalam bungaJawi.pdf
http://www.sistemguruonline.my/2016/01/teka-silang-kata-kelopak-font-jawi-oleh.html

Semoga BerManfaat dan Semoga BerJaya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...