Friday, May 11, 2012

Demam akibat tonsilitis

Minggu lepas, mungkin antibody badan menurun, ke hormon menurun , ke zat menurun menyebabkan kena tekanan darah rendah or Hypothermia.

Aku pun dapat MC 2 Hari lepas cuti buruh tu.
Dr suruh diet orang kaya ( makan daging, kerang, sayur bayam, vitamin :)
Dr suruh tidur diraja ( rehatlah tuuuuu )
Tapi mata aku haram tak nak lelap. Camna nak baik lekas.

Jumaat naik gak keje walaupun belum betul2 sihat.
Balik keje .... tumbang balik. Demam panas.
Keje aku makan (ubat), tidur ... ,makan (ubat), tidur (Sabtu dan Ahad)
Sib baik abah budak2 ni cuti. Dapatlah mak diorang betul2 berehat.
Tapi, masuk hari ahad, leher rasa keras, tekak dah start sakit. Badan rasa macam baru lepas kena tumbuk.

En Zali dah siap nak bawak gi spital.
Aku tahan dulu sebab susah nak menyiapkan barang anak2 kat umah.
Takkan buntang2 nak tinggal dengan mak. Mana baju siang, baju malam, baju sekolah.
Abah dia kalau cari, comfirm tak jumpa manjang.

Senin pagi (minggu ni) aku pi klinik panel. Jumpa Dr, nak amik darah. Manalah tau kalau2 denggi ke.
Ropa2nye, tonsil aku dah bengkak menanah. Patutlah demam tak baik2 walau segala ponstant dan paracetamol aku telan.
Akhirnya, kena injection antibiotik 3 hari berturut2.

Hari ni, rasa dah sangat sihat. Alhamdulillah.
Alangkah nikmatnya kesihatan itu kaaaaaannnnnn >__<

Nak tahu lebih lanjut pasal tonsilitis?
Try gi kat sini.

3 comments:

Azhariah Zuber said...

moga cpt sembuh

~~zana@pb~~ said...

Assalammualaikum, rihat cukup2 ye. Takpe kalau abah tu tak pandai urus anak2, yg penting dia ada, jd driver pun dah cukup....ehehe...masakkan maggi pun ok.

Nora said...

Terima kasih banyak... Alhamdulillah dah betul2 sihat :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...