Wednesday, July 10, 2013

Tanah Aina Part 4

Hari terakhir kami di sini, pagi2 bangun rasa segar sangat. Tapi... kaki pnyerlah kejang sebab mendaki ke air terjun semalam. Ada program sneak peak to paradise pukul 7 pagi. Aku dan En Zalee tinggalkan budak 3 orang tu dalam khemah ( diorang tidur nyenyak ) dan ikut staf resort menaiki bukit.

Tangga ni sangat curam. Nak naik terpaksa merangkak tau tak. kitorang sampai separuh jalan jek, kaki sakit sangat. Gayat pun ye jugak. So kitorang turun balik. Lagipun, risau anak2 terbangun pulak.

Rupa2nya ada jalan yang tak curam, lebih landai tapi lebih jauhhhh. Ingat nak juga lalu jalan tu, tapi bila kami nampak 3 ekor babi hutan berlari2 anak kat atas tu, terus kanselllll.

Ada aktiviti Flying fox tau kat sini, tapi takda rezeki kami sebab staf yang boleh bantu setup tak ada. Aku memang takut, No 1 yang beria nak naik. Tinggggiiii tau tak.

Jadi, kami mengisi masa dengan mandi sungai jeklah. No 1 dan 2 mandi beria. Sampai taknak balik. No 3 mintak abah dia pegang... dia takut sebab ada banyak ikan kat sungai ni.

Boleh beli makanan ikan kat sini, cuma RM 2.00 jek. Seronok betul. Berebut2 ikan tu datang makan tau. Sebab tu No 3 terus naik takut :)

Lepas mandi sungai, kami terus bersiap untuk balik. Bas ambil kami pukul 12. Ada 2 orang pelawat yang ikut kami akan balik malamnya. Janji nak naik bas ke KL central pukul 3. Tak boleh lewat sangat. Yang lain, ada yang ke KL, Shah Alam dan kami sendiri akan pulang ke JB.

Beberapa gambar masa kat sana.

Rasa seronok sangat sebab jauh dari hiruk pikuk bunyi kenderaan. Staf kat sini sangat2 peramah dan sentiasa cuba membantu. Bunyi unggas dan air sungai sangat mendamaikan.Cubalah ke mari kalau nak tenangkan fikiran dan nak kejangkan kaki hihihihihi.

Habis dah cerita kami. Selamat menjalani ibadah puasa ye.