Tuesday, December 17, 2013

Upah haji di Johor Bahru

Tahun lepas, ayah meninggal semasa melaksanakan haji di Mekah. Alhamdulillah, dia dah selesai wukuf dan melontar... cuma tinggal tawaf dan saie haji sahaja. Selepas buat tawaf dan saie tulah , arwah ayah ditemui sesak nafas di kawasan Masjidil Haram. Nasib baik mak pergi dengan Mak Andak, jadi ada jugaklah kawan semasa kejadian tu. Mereka pergi bertiga, balik berdua...

Oleh kerana ayah buat tawaf dan saie sorang jek, kawan dia tak ikut sekali, cuma tunggu kat kawasan masjid, maka... mak tak pasti samada ayah sempat selesai atau tidak. Kalau ikutkan ustaz... sepatutnya dah selesai sebab masa jumpa Ayah dah pagi sedangkan ayahpergi saie dan tawaf pukul 2 pagi lagi... Tapi, bila setiap kali orang kata pada mak yang ayah mungkin belum selesai... dia jadi tak sedap hati. Makanya, mak nak buatkan ayah haji badal.

Aku tanya pada jiran, dan beliau sarankan supaya kami pergi ke Capaian Inspirasi Sdn. Bhd yang diketuai oleh Ustaz Ismail. Pejabatnya di Tingkat 1, Menara Ansar. Sebelah Galleria atau dulunya dikenali sebagai Kotaraya. Kalau pi sana bolehlah try Kentang Londonnn...
Ni gambar kat depan pejabat dia...

Alamat penuh dia :
CAPAIAN ASPIRASI SDN BHD
S10, Podium 1,
Menara Ansar, 65 Jalan Trus,
80000 Johor Bahru,
Johor Darul Takzim
Tel / Fax : 07-2224002
Email : ismailm@jcorp.com.my

Harga upah cuma RM1500 sahaja. InsyaAllah Ustaz Ismail kata tak naik untuk tahun 2014 nanti. Kalau nak buat upah haji,silalah ke sini. Kalau nak ikut tabung haji, agak susah sikit. Sebab dibuka untuk 3000 orang sahaja.

Syarikat ni juga ada buat Qurban dan Akikah di Kemboja. Kalau nak ikut sekali pun boleh. Silalah ke laman web mereka ye. InsyaAllah, hati tak rasa was-was.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...