Wednesday, December 11, 2013

Hari-hari terakhir di tempat kerja

Ni bukan cerita pasal aku, tapi pasal En Zali.

Minggu ni adalah minggu terakhir dia ditempat kerja sekarang. Baru 2 tahun dapat berpindah ke sini, kilang tempat kerja dia skang ni akan ditutup pula. Semua pekerja samada berhenti dengan sedikit pampasan atau dipindahkan ke kilang lain.



Kadang-kadang, bila lihat staf yang datang lambat atau tak datang kerja suka-suka hati, atau buat masalah macam tempat kerja tu diorang yang punya... rasa sedih sangat. Kalau diorang berada ditempat suamiku dan kawan2nya... baru mereka sedar agaknya.

Nasib baiklah En Zali akan ke kilang baru mulai Isnin minggu depan. Banyak desas desus menyatakan bahawa kilang ni pun takkan bertahan lama. Tapi, takpalah. Sementara ada rezeki, kami redha sahaja apa yang dapat.

 Beringatlah di masa senang ye kawan-kawan... tak taulah bila kita akan ditimpa kesusahan... (Peringatan untuk diri sendiri ...)

3 comments:

dayana said...

try nak comment kat blog org.. hehehe testing testing

Jeffri Rahman said...

all the best to Encik Suami. tiba2 baca 3rd paragraph yg last tu teringat kawan2 kat sini yg empunya nasib baik ttp tidak manfaatkan 'keistimewaan' yg dah diberikan. hurm..self refleks juga buat diri ini.

Norah said...

@Dayana, blog akak ni no follow... tapi boleh teruskan mengkomen yek ;)
@Jeffri, cuma kesihankan cik abg yang kerja bertungkus lumus... tapi takpalah... rezeki masing2 ...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...