Tuesday, November 9, 2010

Perjalanan ke Kedah

Ok, as promise. Aku bertolak ke kedah pada hari khamis mlm (4 nov 2010). Kami sekeluarga naik bas persiaran. Akan menginap di sebuah hotel budget di ALor setar sebab nak ke rumah adik ipar aku kat Sanglang tu hari Sabtu.

Selesa bas persiaran yang kami naik tu. Sewa bas untuk 3 hari dikenakan bayaran lebih kurang RM3000.00. Oleh kerana jalan malam, maka most of the time kitorang tido.

Berhenti di perhentian Sungai Perak untuk sembahyang Subuh dan minum2. Selesa sangat tempat dia. Surau dia besar. Bilik air bersih dan banyak.

Kami sampai kat hotel di Alor star tu lebih kurang pukul 10.30. Patut boleh awal lagi, tapi ada masalah sudah timbul.

Laluan nak ke rumah adik ipar aku tu naik air. Famili belah lelaki mintak kitorang terus ke sana dengan bas sebab bas tinggi, boleh harung air tu. Penginapan diorang akan uruskan kat tempat berhampiran kampung. Masalahnya bas yang kitorang naik tu bas baru, dan syarikat bas tak bagi lalu kawasan yang ada air. Driver naik pening asyik dapat call dari bos dia. Kitorang plak dah rasa tak tentu arah.

Akhirnya kitorang teruskan je perjalanan ke hotel penginapan yang telah ditempah awal. Kat alor setar, air dah naik tapi nak ke hotel takda masalah lagi. Kami harap, esok laluan ke Sanglang dah semakin baik.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...