Thursday, November 18, 2010

Peristiwa di hari raya

Macam biasa, kalau raya kat umah aku mesti ada rendang,sayur lodeh, sambal kacang, ayam masak merah, serunding kelapa dan nasi impit. Kalau raya aidilfitri selalunya kitorang masak ketupat sebab ada masa panjang sket nak anyam.

Raya haji kali ni, anakku yang no 3 dah mula pandai makan. Jadi aku pun trylah bagi dia nasi impit letak sket kuah lodeh. Surprisingly dia suka. Cmer memang lamalah nak tunggu dia mengabihkan satu keping nasi impit tu.

Skali bila dah masuk petang, dia start merengek. Rupa2nya dia sakit perut sebab masuk angin. Sahlah ni, dia kalah makan nasi impit. Anak aku yang no 1 pun cam gitu gak masa dia kecik dulu. Nasib baik lepas sapu minyak yuyi, dia kurang sket merengek dan boleh tidur. Pagi tadi, Alhamdulillah lembut dah perut dia.

So, for the mean time… no nasi impit or ketupat for him.

Ciannnn anak makkkk :8

2 comments:

kakpah said...

salam. datang menyinggah di sini. nasik empet ada lagi ker..

nora said...

@kakpah, time kasihlah kak singgah sini. Nasi empet abih dah. Tapi rendang ada lagi, asyik dipanaskan sampai jadik cam serunding daging plak :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...