Thursday, May 12, 2011

Ruam panas

Dalam cuaca panas ni... anak2 aku semuanya ruam satu badan.
Kesian tengok diorang...
Tergaru sana... tergaru sinii... mak dia pun sama

Biasalah, anak2 aku memang alah sket kalau peluh2 ni.
Tapi aku tak boleh pasang aircond kat umah...
Sebab anak2 aku ada asthma... tak boleh sejuk sangat...
Jadi, untuk mengurangkan rengsa... aku pakaikan diorang bedak ni
Credit gambar dari sini

Adik aku panggil, bedak cap ular.
Aku biasa pakai yang bunga merah tu (tengah2).
Berangin jek rasa bedak ni...
Kulit anak2 tak melecet macam pakai bedak ruam yang lain.
Harga? Tak perasanlah plak... sebab yang tukang keluar duit.. abah diorang :)

3 comments:

Yasminhamid said...

anak saya pun sama.. habis ruam sampai kekepala..

Min Aina Ila Aina said...

Geng la dengan si Sofiy, kat hidung tu memerah je ruam. Kat mana nak dapat bedak tu, sedap juga kalau ada mentol tu. Saya selalu bedakkan Sofiy dengan tepung jagung je, malam sapu esok hilang ruamnya, dengan izin Allah juga.

Norhafiza said...

No tak penah jumpa bedak tu Nora..biasa dengar bedak aiken ke apa aaa KUTIKURA kan yg dalam tin besi tu..zmn kita budak2 ada kan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...