Monday, July 4, 2011

sejuk perut mengandung...

Bukan aku mengandung lagilaaaahhhh...
Sejuk perut sebab nengok bujang 2 orang ni, rajin menolong kat umah.
Hujung minggu, aku akan cuba libatkan diorang dengan aktiviti mengemas rumah.
Biar diorang rasa susah payah mak dangan abah diorang.

No 2 tolong aku kemas almari dan tempat mainan diorang.
No 1 basuh kasut sekolah sendiri.
Bila dua2 dah siap, aku suruh diorang sapu daun2 kat halaman umah.



Tak kisahlah walau tak sempurna.
Tak payah nak pantau sangat, sebab akhirnya aku akan sapu balik gak.
Just nak educate diorang tentang tanggungjawab.
COmel betul bila diorang mintak air... penatlah tuuuuuu :)

3 comments:

slumberdek said...

didikan awal sangat pentinggg....bagus la dia org rajin

Aina said...

Hepi kan bila anak2 menolong kita.esp kalau anak2 semua lelaki..

Nora said...

@slumberdek, nak kena ajar diorang bahawa kerja rumah itu penat :)

@Aina, memang betul tu :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...