Monday, December 20, 2010

Blogging Tips @ backlink up traffic

Kalau korang masuk blog aku ni, tentulah korang perasan yang aku tulis apa je yang aku terfikir atau apa yang jadi hari2. Cerita dalam blog aku seperti diari harian berkisah dengan anak2, suami, kerja dan life.

Sambil berblog, aku akan blogwalking ke blog2 lain yang agak famous dan menarik berdasarkan cara penceritaan mereka. Mostly aku akan blogwalking ke blog2 yang bersesuaianlah dengan usia dan personaliti aku sebagai seorang ibu yang bekerja. Aku mula belajar cara pelbagai blogger menulis dan cuba melihat apa yang boleh aku sesuaikan.

Sepanjang aku mula menjengah dunia blog, aku perasan yang blog2 famous samada blogger dia yang famous atau blog dia yang famous biasanya mempunyai backlink yang banyak. Dalam erti kata lain, banyak blog2 lain akan perkenalkan anda kepada link blog popular tersebut.

Camnilah senang citer, kalau anda mengenali mana2 blogger yang glamer macam redmummy, ben ashaari, matgebu, hanis zalikha , etc dan diorang tolong promote blog korang, komfirm hit blog korang akan naik secara drastic. Manakala – kalau korang ada link dengan blog yang sangat tinggi capaiannya dan sangat dikenali ramai penulisannya, maka rekemen dari blog famous ini sangatlah dapat membantu menaikkan traffic blog anda. Itulah backlink. Sekaligus backlink ini akan meningkatkan SEO korang gak tauuu.

Kes study aku : dalam bulan Oktober, aku ada join blog Redmummy untuk review pasal blog dia. Oleh kerana aku memang mengikuti blog ni dan memang blog ini sangat fofular ada ke blogger yang tak kenal redmummy ni ekk maka aku pun memberanikan diri untuk menyertainya dengan buat artikel dan backlinkkan post tu kat blog redmummy. Of courselah team redmummy kena masuk blog aku dan tengok artikel yang aku tulis and at the same time ada blogger lain yang nak join akan masuk blog aku untuk tengok apa yang aku tulis gak. Samada nak cari idea mahupun nak tengok kualiti penulisan aku.



Serius, traffic pada bulan 10 naik daripada 60 kepada lebih 80 hit.

Rujukan :
http://www.ar-rifke.com/2010/01/bahana-backlinks-zero-kualiti.html

1 comment:

Hanis said...

tq for the info..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...