Tuesday, January 4, 2011

Cuba teka siapa saya

Cuba tengok betul2 gambar ni. Apakah ia? Saya dan kawan2 ada dalam mangkuk sebelum dimasak. Rasa saya manis tapi kulit saya agak tebal sket. Pernah tengok saya tak?


Saya ada kaitan dengan gambar kat atas ni. Sumber gambar ni dari blog anitadahahs



Saya adalah UDANG LIPAN... :)

Boleh rebus saya dengan sedikit air, garam dan serai. Tapi kalau goreng dengan tepung lagi sedap...

confession : ini kali pertama aku makan udang lipan.... korang pernah :P

16 comments:

Norfa said...

xpernah..sedap ke akak? errkk..

puteri ain said...

erkkkk...hehe

Azma said...

udang lipan? ingatkan udg kara yg kecik td.. hmm..sedapke?? mc seram je nak mkn lps tgk gambar lipan tu..hihi..

Nora said...

@norfa - boleh tahan sedap tapi badan nampak besar... isi cenonet jek

@ain - akak masa memula pun pelik gak nengok :)

azma - pertama kali tengok, adik ipar ajar makan, tapi kulit dia tebal berbanding udang yang kita biase makan. Sekilo RM5.00 jek :)

Leelee said...

udang ni sedap kalau rebus. manis. tapi, isi dia sikit sangatt. :)

nabilah_2908 said...

tak pernah....jumpa pun tak...

sedap yer...?

jom ke APA KATA HATI pulak,
PENDAPAT ANDA DIPERLUKAN

Cheq Tun said...

sedap..kalau goreng lagi sedap..rangup..

Nora said...

a'ah akak pun lebih suka kalau goreng...

esh said...

tak pernah perasan pulak ada udang ni time gi pasar. jgn tanya berapa kali pergi pasar. hehe

kalau tgk gambar udang je, lalu lagi nak makan. awak post gmbr lipan sekali, cam kembang tekak pun ada jugak. hehehe

Nora said...

Lya... saya pun tak pernah jumpa... adik ipar saya beli kat pasar borong... masa makan ingat udang jek... comfirm licin :)

Botak said...

udang lipan..??
tapi bile tengok lipan., terus takde selera nak makan..
muehehehehe... :D

ENTRI TERKINI:
BURIT! MANTAP, PECAH PANGGUNG!
BERPERI-KEBINATANGAN

mush said...

aiiiyakkkk...tengok dah sedap ada gaya udang, sekali bila tengok lipan, terus takutttt....heheheh

MUSH

Khairul Atikah @ Cik Yuki said...

haha seram nk mkn.!

Red Cewy said...

errr ... meremang bulu roma ...
tgk gmbar mula2 da noted tu mmg udang .. tetiba tgk kat bawahnya plak ... adussss ....

kembatolo™ said...

erk. udang lipan?
ade bisa tak? wahaha.

baideway, nama anak akak sama ngan saya.
whoaa.. teruje gitu.. hikhik
-izuddin-

Nora said...

@kembatolo - mana ada bisa... dia spesis udang... boleh makanlah... Nama izzudin tu akak dah cop masa anak dalam perut lagi :)
@botak, mush, atikah, red chewy - itulah impact visualisation pada minda manusia... tapi udang tu sedappp... ** muka serius **

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...