Monday, April 4, 2011

Try masak pakai breadmaker | Twist Cheese Bun

Lama betul tak meroti...
Sibuklahhh... Cuti2 pun aku ada kelas.
Rindu betul...

Semalam petang, sempat gak on kan breadmaker cosway tu.

Buat twist cheese bun. Pakai resepi dari umah Juwita.

Tapi aku buat dua adunan.
Masalahnya... aku buat roti terbesarlah plak....
Jadik... masa bakar tu... amik masa dekat setengah jam gaklah...
Tapi pakai suhu 170C jek.


Tengoklah tuuu... Tak comeiiilahhhh...

Tapiii... anak2 suka.
Mak dia pun suka...

Cubalahhhh.. resepi asal kat sini. http://juwitafariz.blogspot.com/2009/06/twist-cheese-bun.html

Aku letak slice cheese dengan mozarella cheese kat atas dia.
Bila dah siap bakar... aku sapu butter kat atas dia.
Sedap... ada rasa masin2 sket...

7 comments:

Nisa' Pasir Gudang said...

Bestnye ada BM

maya amir said...

eh cosway ade bread maker eh.. wahh ini sudah bagus.. kene guna rp ke rc eh? nanti nak beli laa sana?:))

Norhafiza said...

waaaaah..nampak sedaaaaap je..nak try la Nora..No pun dh agak lama tak membaker ni..kesian dia, beli mahal2 duk tepi tu je huhu..

thx ya nora..

Nora said...

@Nisa', lama saya mengidam BM ni...tahun ni baru dapat :)

@Maya, saya pakai RP

@No, bolehlah try resepi ni... sedap... lemak manis.... takyah beli kat season... puas betul makan :)

yun said...

ade lebih x?? nak..huhu

Nora said...

@Yun, abih dahhhh... len kali uteh buat lagi ekk :)

Mama Nur Hana said...

tumpang lalu tuan punya blog :)

wah terus saya pun bertambah semangat nak beli breadmaker cosway nih! seronok tgk roti2 yg puan buat :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...