Friday, April 1, 2011

tukar nama

No 1 pakai baju melayu setiap hari Jumaat walaupun dia masih tadika. Kawan2 dia pakai baju biasa jek. CIkgu takdalah suruh, tapi kalau nak dia ok jek.

Aku suka tengok dia pakai baju melayu setiap Jumaat. Comel betul :)


Tapi bukan tu nak cerita, pasal nama.

Sampai jek kat sekolah tadi, dia tunjuk kat aku kawan dia.

Alif : Tulah kawan alif mak.
Aku : Sapa nama dia?
Alif : Pyan (sambil panggil nama kawan dia... Hai Pyan!! )

Yang peliknya, kawan dia jawab.. "Bukannnlahhhh."

Sambil bukak kasut sekolah No 1, aku pun tanyalah budak tu. Sapa nama dia.

Nama dia sebenarnya Norman :)

Suka2 ati jek anak aku tukar nama kengkawan dia.

Macam2 hal :)

3 comments:

esh said...

hahahahha...macam-macam budak-budak ni......

Norhafiza said...

hahahahahaha...kelako kan dorang..tp anak No yg umo 4thn tu sume tak tahu nama kwn..masuk mac br la tau 2-3 org tp yg pompuan 1pun tak tahu..yg dia tahun nama 'kwn pakai tudung putih'..tapi sume pompuan pakai tudung putih hahahaha...kena la anak yg umo 5thn bgtahu betulkan balik..

Nora said...

@Lya... memang kelakar jek tengok muka dia pagi tu :)

@No...Alif pun gitu gak... kawan pakai tudung :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...