Saturday, March 26, 2011

basuh baju

Umah aku ramai..
Parent aku, adik2 aku, aku dan anak2.
Jadi kalau hujan sepanjang hari... alamatnya menimbunlah baju tak kering.

Kalau hari panas jek... usaha mengeringkan baju akan dimulakan sepagi yang mungkin.
Masa nilah 2 @ 3 round baju akan dijemur kat luar umah. Bio cepat kering.

Syukurlah hari panas. Kering semua baju. Lega rasanya baju tak penuh lagi diampaian.

Cmerr... ada satu sessi lagi yang belum selesai.

Sesi melipat :)

4 comments:

CT NoArIzAh ArIs said...

Klau dpt sehari je panas pun dh puas hatikan !!

Kak Sam said...

Akak pun duk betimbun ni. Tapi tapi kalau basuh pun mesti tak kering. Hujan seharian.

Proud Mama's Dairy said...

makkk ngaiiii!!! bab melipat tu yang paling malas... apa yang saya praktis... baju saya n Mr.Hubby..jemur gantung hanger...kering angkat masuk almari terus... punya laa "rajin" kan??... baju bebudak tak dapat lak buat camtu...

Nora said...

@CT, betul tu... satu hari pun dah rasa syukur yang amat

@Kak Sam, 2@3 hari ni nasib baik kat umah saya
panas kak :)

@Mama, saya pun camtu gakkkk.... heheheheh :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...