Thursday, March 24, 2011

kena gegata lagi

No 1 memang sensitif kulit dia... mudah sangat kena gegata.

Tak boleh main kat tempat yang banyak habuk...
Kadang2 keluar main kat tempat mainan kat luar pun dia kalah...

Semalam, entah apa silapnya... dia kena lagi..
Biasalah budak2... main tak ingat2...
Segala ceruk dia masuk...
Nak tegur pun dah tak larat...


Tengoklah.... muka pun dah macam budak jepun.
Kesian plak tengok dia...
Kena makan ubat allergy dia semulalah nampaknya...

Cepat baik yea sayang makkk :)

6 comments:

Norhafiza said...

alahai..kesiannya Nora..gegata tu macam kene nyamuk tu ke..yg bengkat timbul tp lebar2..org tua cakap kene 'ludah hantu' atau 'lapar garam'-kebiasaan kene ulat bulu atau serangga atau habuk la...biasa petua kita lumurkan rambut kita yg panjang (klo pendek xjd la hehe) ke seluruh tempat yg gatal tu..insyALLAH selain kita guna ubat elegic..

Nora said...

@No, selalu dia kena, makan ubat Dr dan sapu krim gatal.... Bila dia dah keluar satu badan, esok baiklah tu. Cmer masa naik tu... memang merengek sketlah sebab gatallll :)

Sal Saari said...

jangan kt budak2 org tua pun kalu kena memang takleh tahan..sy pernah kena mcm tu..sampai tahap teruk kena g amik injection utk alergic n mkn ubt tahan gatal utk hilngkan gatal2 n bengkak tu..

IEZA said...

Salam...Biasa la tu..ni mesti alergic apa2 ni...ni makanan laut mesti tak boleh makan...Biasanya cam tu la..

Nora said...

@Sal, saya pun macam tu gak... tapi taklah sampai kena injection. Kalau makan daging ke... kadang2 masuk tempat banyak habuk... comfirm gatal2 :)

@Ieza, buat masa ni dia tak kalah makanan laut... tapi habuk memang dia kalah...

puteraduyong said...

wah susah nak jage allergik camni kan...dugaan si ibu...tapi tetap manis...bila lihat telatah mereka... :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...