Thursday, March 10, 2011

Kerja vs keluarga

Kerja berbanding keluarga... apa pilihan anda?

Sanggupkah anda tinggalkan anak yang demam, sebab ada mesyuarat di pejabat?
Macamana kalau mesyuarat itu akan menentukan karier masa depan anda?

Sanggupkah anda biarkan mak menangis kerana adik kamu ada masalah di sekolah, sebab kamu tak sempat temankan dia jumpa dengan pengetua?
Macamana kalau kamu perlu manguruskan satu persidangan yang memberi kesan pada status organisasi di mata luar?

Susahkan nak buat keputusan...

Hmmm.... kerja berbanding kerjaya.
Aku tetap akan pilih keluarga.
Cume, kadang2 susah betul nak buat pilihannnn....

13 comments:

Tina Othman said...

betul tu..mmg keluarga penting tapi kadang² serba salah juga nak tinggal kan kerja..

ibu qaleesya said...

bagisa ya dua2 penting kak.. tapi kena aturkan sebaik mungkin

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

sy pilih keluarga sj..dan dah lupakan dunia kerjaya di luar rumah..bisnes sendiri sj di rumah..

Nora said...

@Tina, esok bila dah ada anak, lagilah serba salah
@Sya, akak pun pentingkan dua2 tapi kadang2 nak kena pilih satu tu yang sussaaahhh
@Rina, saya pun nak cari keje from home gaklah... hmmmm

makdara TERdiva said...

mcm MDT sendiri, kalau anak2 demam, sanggup amik EL, walaupun cuti tahun dah habis.. :)

CT NoArIzAh ArIs said...

Assalam & salam kenal... dtg buat kunjgan balas.. smlm x sempat coz sibuk dgn konvo adik.. tima kasih sudi sggh RKTS..:)

azian said...

salam kenal
kunjungan balas dr saya..
kadang2...tu laaa..susahkan...
poning kepalo...heheheh

azian said...

heheheh...sy 121 laaa...

Adzriel AB said...

akak pilih keluarga. dulu sanggup bergaduh dgn boss. ish... kerja boleh cari, apa2 berlaku pada keluarga tiada gantinya.

Dda Ly said...

kompem pilih keluarga, tp mmg betul pon kadang² susah nak buat pilihan..:D

meh ke rumah..
~kekasih hati chinta jiwa~
keep in touch ye..♥♥♥

cik ayin said...

2,2 penting kak..ayin follower ke 123..cute num.. :)

Mama Kembar 3 said...

family comes first. seboleh bolehnya akan cuba atur utk utama kan keluarga. tp betul...kdg kdg dlm dilema sbb terpaksa pk keja jugak... camni lah hidup org mkn gaji kan?

Norhafiza said...

YA! sebab keluarga la dlu No berenti keje...tak sanggup rasanya..Abang pun dah bagi semangat adn alhamdulillah 11tahun mereka depan mata No selama ni..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...