Tuesday, March 8, 2011

Jelajah BLOG 2011 : Kategori IBU

Nak join segmen baru ni. Khusus buat mereka2 bergelar ibu. Sampai tengah malam ni jek. Jomlah join.... klik kat sini atau gambar Ben tu pun boleh ekkk... :)

Ceritakan secara ringkas mengenai diri anda ..
Nama saya NORA. Tu jek... takda tambah apa2 kat depan atau belakang nama yea...
Seorang ibu kepada 3 orang anak lelaki berusia 5 setengah , 4 dan 1 setengah tahun.
Learning is my passion. Teaching is my life. Sharing is my priority.

Apakah kenangan manis anda sewaktu bergelar ibu
Mana ada kenangan pahit sebagai ibu... anak nangis, anak ketawa, anak tumpahkan kicap satu lantai, anak buang syampoo satu botol ... semuanya manisss (",)

Kenangan pahit anda ?
Kan dah cakap dah tadi :P

Kata kata khas buat si suami ...
Abang,
Nora ni isteri yang tak sempurna, tapi tak bermakna Nora tak cuba untuk jadi sempurna. Namun, buat masa ini, harap abang masih sudi menerima isterimu ini seadanya.
Mudah2an kasih abg akan mengubah Nora menjadi lebih baik dari sebelum ini. AMinnnn.

Jika ada anak , apakah nasihat anda kepadanya dan juga buat anak anak yang berada di luar sana ..
Hargailah ibu bapamu.
Nasihat mereka walau tak dipinta, adalah untuk kebaikanmu juga.
Kasih mereka walau tak dipeduli, akan kamu cari bila badai melanda suatu hari nanti.
Leter mereka walau membosankan, akan menunjuk jalan, mengubah laku dan terngiang2 sebagai pesan.
Kerana kalau mereka tiada nanti, manalah ada ganti...

Apakah harapan anda kepada anak anda ..
Anak2ku, moga kau membesar sebagai hamba yang beriman, beramal salleh dan berjasa kepada agama, bangsa dan negara.

Nasihat buat si gadis di luar sana ..
Wahai anak gadis, percayalah,
Jalan yang kau lihat indah itu, sebenarnya tak lurus.
Jejaka yang kau nampak persona itu, sebenarnya tidak sempurna.
Manusia yang kau sangka baik itu, kadang2 banyak muslihatnya.
Halangan mereka yang menyayangimu itu, untuk kebaikan semua.
Kerana, hiasan yang kau punya itu, sangat berharga.
Jagalah ia dengan sempurna. Buat yang halal suatu hari nanti.

Notakaki : Selamat hari wanita buat ibu2 semua.

32 comments:

eina said...

tq sudi singgah dapur mamaeina...selamat hari wanita untuk nora juga..kita sama..ade 3 heroes...hehehe...

misza said...

banyak join segmen Ben ye. akak ni slow ckit. segmen Ben ni pantas. sempat join ckit² jer.

p/s. thx sudi folo. dah folo sini juga 94

MaMa CyDa said...

salam kenal dr mama cyda ...
dtg jenguk geng2 sekapal yg dah jadik mama ... n dah folo jugek ... :D

Ibu Arif Atan said...

Salam.. datang dr blog BA selamat berkenalan...

{ finieViolet} said...

salam kenal..mmg cun blog ni..

ZiraZin said...

jelajah dr blog BA...ore followw...dr Mama kpd Mama...salamm kenalann...

apisv2 said...

salam,
mengunjungi rakan2 jelajah blog;)
slm perkenalan,
blog apisv2

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

salam kenal..follow sini nk tambah kenalan mama²..
tahniah yer..terpilih direview oleh bro ben..

nanti free jln² blog cik betty yerr

rohaadam said...

salam terjah dr blog Mr Ben....nice blog :-)

Adzriel AB said...

cantikkk

mas.saari said...

singgah dari segmen abg ben
semoga menjadi ibu yang tabah dan sabar dalam membesarkan anak2...

siti norlaili yusof said...

betul kak,kita memang x sempurna. kerana sebenarnya kesempurnaan kita tu akan dilengkapkan oleh pasangan kita.

tapi x bermakna kita x perlu berusaha untuk menjadi yang lebih baik supaya dapat mencapai kesempurnaan yang kita harapkan untuk pasangan kita.

mudah2an cinta dan kasih sayang antara akak dan suami serta anak2,kekal selamanya.

cinta hingga syurga. :)

cik ayin said...

singgah..datang dari belog BA :)

Fuuyooh said...

salam, selamat hari ibu.. aik.. betol ke ni hari ibu..hehe dtg dr blog abg ben

mama maman said...

salam... membalas kunjungan Nora....:)

semoga kekal berbahagia ngan family...:)

IEZA said...

Salam..sudi2lah..jenguk blog kita...,kita lagi baru kat sini..

pRiNCe said...

entry yg sgt bagus...
thniah ye...:)

sy ni newbiee lagi...
jom bce info mnarik tentang petua orang2 tua untuk jga kecntikan tubuh badan...laki n pmpn..:)x

Mama Kembar 3 said...

salam. jalan jalan dr blog BA :-)

Chekgu Azrine said...

salam singgah dan perkenalan kepada nora...

semoga anak Nora cepat pulih hendaknya..amin..

Warna Warni Kehidupan said...

huuuu...best sangat baca coretan mama2 yang comelz ni..

Nora said...

Time kasih sumer sebab singgah sini. Nanti kita singgah balik yea...

Hanna said...
This comment has been removed by the author.
hanna strawberry said...

blogwalking ....nice blog...i follow ur blog :)

*salam perkenalan...hope boleh berkawan di alam maya ni ... :)

Ummi Hanie said...

salam kenalan Nora...
kite same 2join segmen Ben ...
klu sudi , add lah link sy dlm bloglist ye.. ;)

Diari-Selebriti-Mama said...

singgah dari segmen BA.
slmt bknalan.nice blog!dah follow^^
wahh..3 heroes!
jemput ziarah blog http://mamaglamdiva.blogspot.com/2011/03/jelajah-blog-kategori-ibu.html

Cikgu CTE said...

salam kenal dari bloh encik ben...

jemputlah ke blog saya..

saya follow ibu muda nie yea..

rizaros said...

salam pkenalan.. datang dari blog abg ben :)
jom follow sy jgak, untuk smangat berblog n kongsi info ttg mommy..hehehe..
rizaros.blogspot.com

Lulu caldina said...

Tahniah kerana menjadi seorang ibu...
semoga memiliki anak yang solehah dan berjaya...

Sal Saari said...

tahniah..
entri yg simple n menarik
intai2 la kat blog sy..blogger baru menapak..
mohintai.blogspot.com

ilahjy said...

salam perkenalan dari kak ilah.. dr segmen en ben..

luckylizan said...

salam nora, selamat berkenalan. jalan2 dari blog ben. jom tukar link yuk, boleh share info pasal ibu2. Sy dah join kelab mesyuarat tingkap awak, boleh lah menyeninggan lagi kat sini nanti. baca citer awak tingat pulak si adam saya duk buang susu tepung dia dalam sink, satu scoop...dua scoop..dan byk2 scoop... memetir tak hengat dibuatnya saya :)

Norhafiza said...

bab kenakalan anak2 mmg kenangan manis buat kita sebagai ibu kan nora..mmmmm dah hero kan namanya hehehe...sama la yg kat umah ni hahahaha...nak ketawa bila kita kenang kembali..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...