Wednesday, March 30, 2011

Pokok Tanduk Rusa

Tau tak pokok tanduk rusa?

Macam nilah gambar dia...


Umah sebelah aku ni ada tanam pokok ni... Kat depan umah dia.
Malam tadi, hubby kata... dia dengar anjing menyalak kuat sangat kat depan umah kitorang. Kat area pokok tulahhh...

Aku tak dengar... tidur mati.. makan ubat batuk...mana taknya.

Napa agaknya anjing tu nyalak kat pokok tu ekk? Musykil...

Ke pasal ni...

Beli tak pokok Langsuir tu? kan cantik tanam kat tepi kolam ikan Kak Long tu," tanya mak Limah sebab Kak Long baru saja membuat kolam hiasan, bunga-bunga tu dibelinya untuk ditanam di tepi kolam ikannya.

"Issshhh.....gila kau ni, nanti malam-malam puntianak bertenggek kat atas pokok tu," kata Kak Long.

"Alah...mengarut jelah Kak Long ni, tu pokok je, cantik kalau Kak Long tanam kat tepi kolam ikan tu. Lagi pun ramai orang tanam pokok tu."

"Kau apa tau, kau tak pernah nampak, lagipun kau mana ada tanam bunga kat rumah kau ni. Nak tau Kak Long pernah nampak benda tu duduk bertenggek kat atas pokok tu, sebab itulah orang panggil "Pokok Langsuir"."

Nak sambung cerita.. klik sini

Isyyyy... meremanglah plak bulu roma niii....

4 comments:

a n a s t a s y e a said...

umah jiran saya pun ada pokok mcm nie. dia beli dr org yg ambil dr tmpt2 tertentu..bila malam, cucu dia asyik nangis jer.. bila bertukar rumah dah tak nangis plak..

Norhafiza said...

a a...dorang panggil pokok langsuir hehe..klo balik trg-kb ada dorang jual tu tepi jalan...tp tak beli sbb tak suka hehe..

Nora said...

tak taulah betul ke tak... tapi suami memang tak berapa gemar pokok ni... walupun cantik :)

Asyifa said...

Salam nora...singgah cni n flow u...dri blog BA...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...